Monday 13 January 2014

Set Rawatan Rambut Gugur Shaklee




Punca utama Keguguran Rambut Lelaki : DHT (dihydrotestosterone)

Tahap DHT (hormon lelaki) yang terdapat di dalam kulit kepala lelaki yang kecenderungan genetik untuk keguguran rambut lelaki. Ini akan menyebabkan fasa pertumbuhan rambut menjadi lebih pendek, dengan pengecutan progresif folikel rambut. Selepas lebih banyak keguguran rambut berlaku daripada pertumbuhan rambut. DHT yang tinggi juga akan mencetuskan kulit kepala untuk menjadi sangat berminyak. Ini akan memihak kepada pertumbuhan kulat pada kulit kepala berminyak yang menyebabkan keradangan yang memburukkan lagi lelaki keguguran rambut corak.

Punca utamaKeguguran Rambut Wanita : Perubahan hormon

Wanita pada usia pembiakan 25-35 biasanya terjejas oleh keguguran rambut. Ini disebabkan oleh perubahan hormon yang berkaitan dengan melahirkan anak, kekurangan zat makanan, tekanan, pengambilan pil kawalan kelahiran, dan lain-lain Selepas umur 50, mencapai tempoh menopaus, wanita lebih akan terjejas oleh keguguran rambut.





B Complex

Pengambilan Bcomplex memastikan pengumpulan kolesterol pada kulit kepala dapat dikawal, memperbaiki aliran darah ke kulit kepala, menggalakkan pertumbuhan rambut, melindungi rambut dan kulit kepala daripada radikal bebas yang merosakkan rambut. Menyihatkan rambut supaya tidak rapuh serta bersinar.
Zinc Complex
Kekurangan zinc menyebabkan shaf rambut menjadi lemah, menyebabkan kerosakan rambut dan pertumbuhan semula rambut yang sangat perlahan. Zink bermanfaat untuk rambut termasuk untuk pembiakan sel, pertumbuhan tisu dan pembaikan tisu yang rosak. Ia juga mengekalkan kelenjar merembeskan minyak yang melekat pada folikel rambut, sekali gus mengurangkan peluang rambut cepat gugur. Zinc berkebolehan menggabungkan DNA, RNA dan protein, seterusnya merangsang generasi sel. Ia juga mengaktifkan lebih 200 jenis enzim di dalam tubuh kita. Pemgambilan Zinc yang cukup amat penting untuk membantu pertumbuhan rambut dengan lebih cepat dan menguatkan rambut.

Shaklee Prosante Shampoo & Conditioner

Pemilihan shampu organik dan bebas dari bahan kimia juga amat penting supaya kulit kepala dapat berehat dari sebarang tekanan dan stress. Ujian klinikal yang meluas telah menunjukkan sistem penjagaan rambut Prosante secara semulajadi mengurangkan kehilangan rambut sewaktu menyikat, meningkatkan ketebalan, dan mengurangka kerosakan untuk semua jenis rambut

Untuk mendapatkan harga istimewa sila PM di :
https://www.facebook.com/messages/essence.of.nutrition
atau WhatsApp 012 208 8185

No comments:

Post a Comment