Wednesday 1 October 2014

Atasi Tekanan darah tinggi dengan GLA


Tekanan darah tinggi (Hipertensi)
Terdapat beberapa bukti awal bahawa GLA boleh membantu mengurangkan tekanan darah tinggi, sama ada bersendirian atau dalam gabungan dengan omega-3 asid lemak asid eicosapentaenoic (EPA) dan asid docosahexaenoic (DHA), yang terdapat dalam minyak ikan. Dalam satu kajian, lelaki dengan sempadan tekanan darah tinggi yang mengambil 6g minyak blackcurrant mempunyai pengurangan dalam tekanan darah diastolik berbanding dengan mereka yang mengambil plasebo.

Satu lagi kajian diperiksa orang dengan claudication sekala, sakit di kaki ketika berjalan yang disebabkan oleh tersumbat dalam saluran darah. Mereka yang mengambil GLA digabungkan dengan EPA mempunyai pengurangan dalam tekanan darah sistolik berbanding dengan mereka yang mengambil plasebo.

Lebih banyak kajian diperlukan untuk melihat sama ada GLA adalah benar-benar berkesan untuk tekanan darah tinggi.  


Sumber : University of Maryland Medical Center 
               http://umm.edu/ 



GLA Complex Shaklee menggabungkan khasiat minyak borej, yang mengandungi asid gamma linolenik (GLA), asid linoleik (LA), minyak bunga matahari dan vitamin E.

Tidak mengandungi perisa atau pewarna tiruan, pemanis atau pengawet.


* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit. Tidak boleh diambil oleh wanita hamil


  
Untuk maklumat lanjut dan order boleh PM di :
https://www.facebook.com/messages/essence.of.nutrition


WhatsApp 012 208 8185
 

No comments:

Post a Comment