Wednesday 1 October 2014

Bawang putih mencegah kanser

 

Garlic Complex
(120 tablet)


Bawang putih adalah sejenis herba. Ia terkenal sebagai perisa makanan. Tetapi selama ini, bawang putih telah digunakan sebagai ubat untuk mencegah atau merawat pelbagai penyakit. Bawang putih segar atau makanan tambahan yang diperbuat daripada bawang putih digunakan untuk perubatan.

Bawang putih digunakan untuk banyak keadaan yang berkaitan dengan jantung dan darah sistem. Ini termasuk tekanan darah tinggi, kolesterol tinggi, penyakit jantung koronari, serangan jantung, dan "pengerasan arteri" (aterosklerosis). Sebahagian daripada penggunaan ini disokong oleh kajian sains. Bawang putih sebenarnya boleh membantu dalam melambatkan perkembangan aterosklerosis dan seolah-olah dapat mengurangkan tekanan darah.

Sesetengah orang menggunakan bawang putih untuk mencegah kanser usus besar, kanser dubur, kanser perut, kanser payudara, kanser prostat dan kanser paru-paru. Ia juga digunakan untuk merawat kanser prostat dan kanser pundi kencing.


Alisin merupakan sebatian aktif daripada bawang putih yang menyumbang kepada pelbagai manfaat kesihatannya. Alisin tidak terdapat di dalam bawang putih“biasa” – ia dihasilkan apabila bawang putih dihiris halus atau dihancurkan.
Bawang putih telah lama digunakan secara tradisional untuk melegakan batuk, demam selesema dan melancarkan peredaran darah.*

Setiap tablet Garlic Complex Shaklee mengandungi 500 mg bawang putih.
Tidak mengandungi perisa atau pewarna tiruan, pemanis atau pengawet.
 
* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit. 
 Untuk maklumat lanjut dan order boleh PM di :
https://www.facebook.com/messages/essence.of.nutrition


WhatsApp 012 208 8185

No comments:

Post a Comment