Monday 17 March 2014

Keajaiban Bawang putih yang mungkin anda tidak tahu


Rambut yang cantik dengan bawang putih.
Akhiri masalah  keguguran rambut anda dengan  bawang putih. Kandungan Allicin yang tinggi dan sebatian sulfur yang serupa didalam bawang dipercayai dapat merawat masalah keguguran rambut dengan berkesan. Gosok ulasa bawang putih yang di hiris pada kulit kepala. Atau anda boleh urutkan minyak bawang putih pada kulit kepala.

Bawang putih menghilangkan jerawat.
Sifat anti-oksidanya dapat membunuh bakteria, jadi sapukan cengkih yang dihiris bawang putih pada jerawat untuk rawatan topikal yang berkesan.


Bawang putih menghalang dan merawat selesema. Ia padat dengan antioksidan, pengambilan bawang putih yang tinggi secara berterusan yang kuat dalam resipi anda setiap hari dapat membantu meninggikan sistem imun. Jika selsema , cuba menghirup teh bawang putih: curah air panas pada  bawang putih dicincang atau cincang  selama beberapa minit, kemudian minum. Anda boleh menambah sedikit madu atau halia untuk memperbaiki rasa. 

Melegakan psoriasis dengan bawang putih.
Bawang putih telah terbukti memiliki ciri-ciri anti-radang, ia boleh  berguna dalam melegakan psoriasis yang tidak selesa. Cuba sapukan minyak bawang putih sedikit di kawasan yang terjejas.


Menghalau nyamuk dengan bawang putih.
Ahli-ahli sains tidak pasti mengapa, tetapi nyamuk seolah-olah tidak suka pada bawang putih. Satu kajian di India mendapati bahawa orang yang disapu campuran berbau bawang Putih pada tangan dan kaki mereka tidak diganggu oleh nyamuk. 
 



http://essenceofnutrition.blogspot.com/2014/02/12-kebaikan-garlic-shaklee.html 


No comments:

Post a Comment