Thursday 10 April 2014

Omega adalah "BRAIN FOOD" untuk kanak-kanak






KANAK-KANAK memerlukan omega 3 untuk setiap peringkat perkembangan mereka. 

Ia adalah kumpulan asid lemak yang dapat meningkatkan otak mereka , menguatkan sistem imun mereka dan  perasaan mereka. Ia juga dikatakan dapat memperbaiki tingkah laku, mengurangkan kebimbangan dan meningkatkan bahasa. Ia mungkin kedengaran terlalu baik untuk dipercayai tetapi kajian saintifik terus menunjukkan keputusan yang memberangsangkan .

Jika anak anda tidak dapat duduk diam selama lima minit dan mempunyai isu-isu tingkah laku, ia mungkin disebabkan otak mereka kekurangan asid lemak yang penting ini.


Ia ternyata bahawa produk yang tinggi dalam EPA adalah baik untuk kanak-kanak  belajar dan menumpukan perhatian, terutamanya jika mereka mempunyai kecenderungan hiperaktif. Ia adalah disyorkan dalam dos 500mg sehari di sekitar umur lima tahun. Untuk di bawah lima tahun , DHA adalah penting untuk  perkembangan awal  mental dan fizikal yang pesat dan dapat membantu untuk menstabilkan sistem saraf mereka . Itulah sebabnya banyak pengeluar susu bayi kini menambah DHA untuk formula mereka dan ia adalah disyorkan untuk wanita hamil dalam bentuk makanan tambahan.


Sumber : http://www.irishexaminer.com 

Untuk maklumat lanjut & order PM di :
https://www.facebook.com/messages/essence.of.nutrition
atau WhatsApp 012 208 818

No comments:

Post a Comment