Thursday 10 April 2014

Turunkan Kolesterol dengan Alfalfa



Dalam satu kajian, 15 pesakit yang mengambil alfalfa selama 8 minggu, tanpa mengubah diet atau senaman, mempunyai pengurangan 17 %  kolesterol dan penurunan ketara dalam LDL ("kolesterol jahat" yang dikaitkan dengan aterosklerosis.
Sumber : http://health.howstuffworks.com

Kelebihan Supplement Alfalfa Complex Shaklee
Alfalfa Complex merupakan Shaklee Signature yang dicipta oleh Dr. Shaklee pada tahun 1950-an. Kelebihan Alfalfa Complex Shaklee yang anda patut tahu adalah:

1. Dituai dari tanaman alfalfa organik (Medicago sativa)di California yang bebas dari pestisid, herbasid dan menggunakan bahan kompos iaitu baja bebas kimia.

2. Daun Alfalfa hanya dipetik apabila mencapai tahap kematangan secara semulajadi kerana daun-daun yang matang adalah kaya dengan klorofil yang memberi manfaat kepada manusia

3. Proses pengeringan daun-daun Alfalfa secara pengudaraan semulajadi untuk mengekalkan kandungan nutrisinya. Manakala bahagian lain yang tidak penting pada daun-daun Alfalfa dilupuskan

4. Daun-daun yang telah kering akan dibiarkan menjadi serbuk sebelum dikompres menjadi tablet.

5. Keseluruhan proses pengasilan tablet Alfalfa Complex dijalankan dibawah pengawasan yang sangat ketat dan teliti oleh Shaklee.

6. Setiap tablet yang dihasilkan mengandungi 300mg Alfalfa semulajadi

7. 10 biji Alfalfa tablet menyediakan nutrisi yang menyamai segelas susu


Alfalfa Complex 330biji - RM 54.00
Alfalfa Complex 700biji - RM 97.50
 


Untuk maklumat lanjut & order PM di :
https://www.facebook.com/messages/essence.of.nutrition
atau WhatsApp 012 208 818


No comments:

Post a Comment