Friday 14 February 2014

Jenis - Jenis Jerawat



Bagaimana jerawat terjadi




1. Blackhead / Whitehead



Minyak, sel-sel kulit mati dan bakteria menghalang liang dan menyebabkan lebam kecil yang dikenali sebagai blackhead atau whiteheads. Jika liang yang dihalang kekal terbuka, ia boleh melihat jenis hitam dan dipanggil bintik hitam. Jika liang yang dihalang menutup, bahagian atas benjolan kelihatan lebih putih. Jadi ia dipanggil whitehead.


2. Papules dan pustules




 

Kadang-kadang liang begitu radang kerana dinding liang pecah. Ini yang menyebabkan jerawat menjadi lebih besar yang dipanggil papules dan pustules. Papules sukar apabila anda menyentuh mereka. Sekumpulan papules yang berhampiran antara satu sama lain boleh menjadikan kulit anda berasa seperti kertas pasir. Pustules adalah seperti papules kecuali kekuningan, cecair nanah mengisi mereka jenis seperti melepuh

3.  Nodules and cysts


Apabila liang tersumbat dan menjadi lebih radang, ia menjadi yang lebih besar dan lebih ke dalam kulit anda juga. Mereka benar-benar boleh mencederakan. Nodules adalah keras. Cysts mempunyai nanah dan lebih lembut. Jika anda mempunyai ini, anda mungkin malu untuk berjumpa dengan orang ramai. Jika anda mempunyai Nodules atau Cysts, anda perlu berjumpa doktor kulit. Doktor kulit boleh menggunakan banyak rawatan supaya anda tidak terjebak dengan jerawat menjadi ini.



Set Kecantikan Shaklee,
Produk info Set Kecantikan Kulit Shaklee 
RM445.00

Untuk harga istimewa RM 3xx
Sila pm di page
https://www.facebook.com/messages/essence.of.nutrition

Whatsapp 012 208 8185 

No comments:

Post a Comment