Wednesday 12 February 2014

Tips untuk Sendi Kekal Sihat



  

 Bergerak untuk Bantuan Mencegah Sakit Sendi
 Pastikan sendi sihat dengan menjaga pergerakan. Semakin anda bergerak, dan menurangkan ketegangan. Sama ada anda membaca , bekerja, atau menonton TV, kerap mengubah kedudukan atau posisi. Ambil rehat dari meja anda atau kerusi anda dan bergerak.


Berat yang ideal untuk Sendi Sihat
 Hanya dengan mengurangkan beberapa paun, anda dapat mengurangkan bebanan di pinggul , lutut, dan belakang. Berat berlebihan menambahkan beban pada sendi ini, dan meningkatkan risiko kerosakan rawan. Walaupun hanya menurunkan sedikit berat badan ia amat membantu. Setiap paun yang hilang, anda meringankan bebanan sebanyak empat paun di bahagian lutut.


Jangan Lakukan Regangan Sebelum Latihan
 Ramai pakar percaya bahawa artritis regangan adalah jenis yang paling penting dalam senaman. Cuba untuk meregangkan setiap hari tetapi sekurang-kurangnya tiga kali seminggu. Walau bagaimanapun , adalah penting bahawa anda tidak meregangkan otot semasa sejuk. Letakkan cahaya yang memanaskan badan sebelum regangan untuk melonggarkan sendi dan ligamen, dan tendon di sekeliling mereka.


Lindungi Sendi Dengan postur yang baik

 Berdiri dan duduk lurus. Postur yang baik melindungi sendi anda sepanjang jalan dari leher anda ke lutut anda. Satu cara mudah untuk memperbaiki kedudukan adalah dengan berjalan. Lebih cepat anda berjalan , yang lebih keras otot anda bekerja untuk memastikan anda tegak. Berenang  juga boleh meningkatkan postur.

Sumber : http://www.webmd.com 


 



Shaklee Advanced Joint Health Tablet mengandungi ekstrak unique Boswellia aktif dengan paten tertunda, ekstrak Jagung dan nutrien penting lain termasuk Zink, Tembaga, Mangan dan Vitamin C untuk membantu meningkatkan keselesaan sendi dan pergerakan. Dengan menggunakan tumbuhan dan bahan-bahan berasaskan mineral, Shaklee Advanced Joint Health Tablet ialah formula sayur-sayuran 100%.

Antara kebaikan AJHT ni :



No comments:

Post a Comment