Tuesday 11 February 2014

Omega Asid Lemak untuk jantung yang sihat

Kajian pemerhatian menunjukkan bahawa individu yang  memakan dalam jumlah yang besar ikan dan / atau yang mempunyai tahap darah tinggi omega -3 asid lemak mempunyai kurang berisiko menghadapi kematian mengejut daripada serangan jantung. Ujian klinikal menunjukkan bahawa walaupun orang-orang yang sudah mempunyai penyakit jantung ia kurang cenderung untuk mengalami peristiwa jantung kedua jika mereka diberi minyak ikan yang mengandungi EPA dan DHA.

Kebanyakan rakyat Amerika kurang memakan ikan dan oleh sebab itu pengambilan omega- 3 asid lemak
yang rendah , yang " baik" lemak. Makanan tambahan dalam bentuk minyak ikan boleh membantu mengisi jurang itu. Makanan tambahan lain yang perlu dipertimbangkan untuk kesihatan jantung termasuk vitamin E dan vitamin B . Kajian pemerhatian mencadangkan manfaat untuk kesihatan jantung daripada mengambil sekurang-kurangnya 200 IU vitamin E sehari - jumlah mustahil untuk mendapatkan daripada diet semata-mata.

Dan kajian pemerhatian telah menunjukkan bahawa joengambilan vitamin B, seperti asid folik dan vitamin B6 dan B12 , boleh menurunkan homocysteine ​​, yang boleh membantu mencegah serangan jantung.


Sumber : http://ecologyhealthcenter.net

No comments:

Post a Comment